פורטל:קולנוע ישראלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

מתחילת שנות ה-50 של המאה ה-20, התפתחה בישראל תעשיית קולנוע עירנית, איכותית ומשגשגת. תעשיית הקולנוע ייצרה במהלך שנותיה מאות סרטים במגוון סגנונות ובמגוון ז'אנרים ביניהם סרטי דרמה, סרטי איכות, קומדיות, סרטים תיעודיים וסרטים קצרים באיכות מוכרת ומוערכת בעולם. התעשייה עצמה ידעה עליות וירידות, אך במשך שנים רבות, ובמיוחד כיום, ידע הקולנוע הישראלי למשוך מאות אלפי צופים לבתי הקולנוע ולייצג את ישראל בכבוד בתחרויות ובפסטיבלים ברחבי העולם.

מי מפחד מהזאב הרע הוא סרט מותחן-אימה ישראלי שיצא לאקרנים בשנת 2013. את הסרט כתבו וביימו אהרון קשלס ונבות פפושדו. זהו סרט האימה הישראלי השני אחרי כלבת משנת 2010 שהיה גם הוא שלהם. הסרט נחשב מצליח מאד.

הסרט מספר על חוקרים שמנסים למצוא ילדה חטופה, שנעלמה לאחר משחק מחבואים. החוקר הוא מיקי (ליאור אשכנזי) שנעזר בדמות בשם רמי (מנשה נוי) ועוד שני בלשים נוספים (גיא אלדר וארתור פרי). החשוד העיקרי של החטיפה הוא מורה לתנ"ך העונה לשם דרור (רותם קינן). זמן לאחר מכן מתגלה הגופה ביער שרופה עם סימנים לאונס. מיקי מודח מתפקידו מאחר שהממונה עליו (דביר בנדק) טוען כי הפעלת האלימות על דרור לפני מציאת הילדה הניעה אותו לרצוח. גידי (צחי גראד) הוא אביה של הילדה המרגיש רגשות אשם בעקבות הרצח, ולכן יוצא להתנקם ברוצח. בסוף הסרט מתגלה כי דרור הוא אכן הרוצח.

שייקה אופיר
שייקה אופיר

בשנת 1956 יצא לאקרנים סרט הקולנוע הישראלי "מעשה במונית", בו הופיע שייקה אופיר לראשונה בתפקיד בולט על המסך. הסרט נחשב לפורץ דרך בתחום הקומדיה הישראלית, והיה למעשה סרט הקומדיה הישראלית המסחרי הראשון, באורך מלא. בגלל דלות תקציב הסרט, שולבו חלק מאנשי ההפקה כשחקנים.

יוסף שילוח מוני מושונוב ליאור אשכנזי אלון אבוטבול

גילה אלמגור ניצה שאול חנה אזולאי-הספרי לוסי דובינצ'ק

רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:
  • ישנם ערכים שאי אפשר שיישארו במצבם הנוכחי וצריך לעבור עליהם ולתקן אותם בהקדם, ראו "רשימת הערכים הדורשים שיפור".