Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סייברפאנק 2077: שחרור הפאנטום
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
עטיפת ההרחבה
עטיפת ההרחבה
כללי
תאריך הוצאה 26 בספטמבר 2023
סוגה משחק פעולה-תפקידים
פיתוח

CD Projekt RED

פיתוח נוסף על ידי
Digital Scapes
• CD Projekt Red Wrocław
QLOC
הוצאה לאור CD Projekt
ארץ מקור פולין עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה NAהאחים וורנר אינטרקטיב אנטרטיימנט
TRBilkom
EU, AU, NZבאנדי נמקו אנטרטיימנט אירופה
JPSpike Chunsoft
עיצוב קונרד טומזקיויץ'[1]
קטרזניה רדסיאוק[2]
סדרה Cyberpunk
דרישות תוכנה
מנוע משחק REDengine 4[3]
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows
Xbox Series X/S
PlayStation 5
המשחק הבא פרויקט אוריון (שם קוד)[4]
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Cyberpunk 2077: Phantom Libertyתרגום חופשי לעברית: סייברפאנק 2077: שחרור הפאנטום) היא חבילת הרחבה למשחק הווידאו Cyberpunk 2077 שפותחה על ידי CD Projekt RED ומופצת על ידי CD Projekt, אשר יצאה לאור ב-26 בספטמבר 2023 למערכת ההפעלה Microsoft Windows ולקונסולות המשחקים פלייסטיישן 5 ו-Xbox Series X/S. עלילת המשחק מתרחשת ביקום סייברפאנק דיסטופי בו השחקן משחק בתפקיד שכיר החרב "V" אשר חייב להציל את נשיאת ארצות הברית החדשה של אמריקה (באנגלית: New United States of America או בקיצור: NUSA), שמטוסה התרסק ברובע המסוכן דוגטאון.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – סייברפאנק (משחק תפקידים שולחני), Cyberpunk 2077

סיפור ההרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד בצאתו מהקניון בפסיפיקה, V מקבל שיחת הולופון מדמות מסתורית שמכנה את עצמה בשם "Songbird" ("ציפור שיר") שמצליחה להתחבר לצ'יפ שמצוי בראשו של V ולתקשר איתו ועם ג'וני. סונגבירד מפצירה ב-V להגיע לדוגטאון מכיוון שנשיאת ארצות הברית החדשה, רוזלינד מאיירס אמורה לעבור בשיירה מרחפת מעל דוג טאון וסונגבירד קיבלה ידיעה לפיה השיירה הולכת להתרסק. בנוסף, סונגבירד מספרת ל-V שבמידה ויעזור לה, היא תוכל לרפא אותו.

V מגיע לדוגטאון ומגלה שהשיירה התרסקה. בהריסות, הוא מוצא את מאיירס, שמספרת לו שהיא התרסקה בדוגטאון בעקבות מעשיו של קורט האנסן, איש צבא לשעבר והשליט הנוכחי של דוגטאון, שרצה להתנקש במאיירס מסיבות לא ידועות. V ומאיירס מנסים למצוא את סונגבירד, שהייתה בעצמה על השיירה ונחטפה למיקום לא ידוע. בהגיעם לדירת מסתור, מאיירס מציעה ל-V להיעזר בסוכן רדום של הכוחות המיוחדים בשם סלומון ריד (מדובב על ידי אידריס אלבה). V יוצר קשר עם ריד והאחרון מצליח לחלץ את מאיירס מדוגטאון ולהחזירה בבטחה לוושינגטון. לאחר מכן, V מבקש מריד עזרה בחילוץ של סונגבירד מדוגטאון. מתברר לשחקנים שסונגבורד היא סוכנת חשאית ששירתה בעבר עם ריד.

V וריד שמים פעמיהם לבר בשם "העש" בדוגטאון ופוגשים את אלכס, אשפית תחפושות וסוכנת לשעבר. למרות חילוקי הדעות בינה לבין ריד, אלכס מסייעת לשניים ומכוונת אותם לנטראנר עיוור ומוכשר בשם סליידרס. בהגיעם לסליידרס, V נותן לו הרשאה להתחבר לצ'יפ שבראשו ו-V מצליח ליצור קשר בשנית עם סונגבירד, שמספרת לו שהיא כלואה כאסירה של קורט הנסן במבצר שלו בדוגטאון. לאחר החיבור, הצ'יפ של V מתחבר לבלאק וול, הרשת האפלה שיוצרת עומס יתר וגורמת למותו של סליידרס. סונגבירד גם מגלה ל-V שבדומה אליו, גם היא גוססת בעקבות צ'יפ שהוחדר לראשה ברשת האפלה.

בחזרה בפאב, השלישייה מתכננת חדירה לקזינו בעיר במטרה ללמוד על הנסן ועל מצבה של סונגבירד. בהגיעם, סונגבירד מסבירה ל-V שהנסן מחזיק ברכיב מיוחד שמאפשר גישה לרשת האפלה ומתכנן לחשוף את פשעיהם של מאיירס ושל הסוכנות לעולם. V, אלכס וריד מתכננים תוכנית להצלת סונגבירד: V ואלכס יחדרו אל מבצרו של הנסן, תוך שהם מחופשים לצמד נטראנרים שאמורים לעבוד אצל הנסן, לאחר מכן לנטרל את אותו הרכיב ולשחרר את סונגבירד לחופשי. ריד מספר ל-V שבמידה ויעזור במשימה, ריד ייצור קשר עם ריפר דוק של הסוכנות שיכול להסיר מ-V את הצ'יפ ובכך יכול להציל את חייו. במקביל, סונגבירד יוצרת קשר עם V ומפצירה בו לבגוד בריד ובאלכס ולסייע לה לטוס לירח, שם נמצאת התרופה שאמורה להצילה ממוות. במידה ויסייע לה, סונגבירד מבטיחה ל-V שהיא תדאג לתרופה עבור שניהם.

מכאן, המשחק מתפצל לארבעה סופים אפשריים:

  1. King of Wands – השחקן בוחר לבגוד באלכס ובריד ובורח עם סונגבירד. בהמשך, השחקן מצליח להגיע עם סונגבירד הגוססת אל נמל התעופה. שם, סונגבירד מספרת ל-V שהיא שיקרה לו ושבעצם קיימת רק תרופה אחת ושהיא חומדת אותה לעצמה. בהגיעם לטרמינל, ריד מתעמת עם V ו-V הורג את ריד ומטיס את סונגבירד לירח. בהגיעה לירח, סונגבירד מסבירה שהיא תיצור עם V קשר בעתיד לא ידוע במידה והיא תמצא תרופה עבורו. בכך, V עדיין גוסס.
  2. King of Swords – דומה לסוף "מלך השרביטים", אולם, בנמל התעופה, השחקן יסגיר את סונגבירד לריד ויפציר בריד לקיים את חלקו ולעזור לו עם הצ'יפ. ריד יקיים את הבטחתו ל-V ויטיס אותו לניתוח שאמור להסיר ממנו את הצ'יפ. באפילוג, מתברר שלאחר הניתוח V היה בתרדמת במשך שנתיים ושהוא אמנם לא הולך למות, אבל גופו לא יכול להשתמש יותר ברכיבי סייבר ושהוא רק אדם פשוט. השחקן חוזר בחזרה לנייט סיטי ומנסה להסתייע בריפרדוק ויק כדי לבדוק אם אפשר לשנות משהו, אך מתברר שלא. ביציאתו מהקליניקה, V מותקף על ידי עבריינים, אך ניצל על ידי מיסטי, שנפרדת ממנו לשלום ועוזבת את נייט סיטי. V כעת מתערבב בקהל הומה האדם ונאלץ לוותר על חלומו להפוך לאגדה חיה בנייט סיטי.
  3. King of Cups – השחקן ישתף פעולה עם אלכס וריד. סונגבירד חושפת שהיא האזינה לשלישייה כל הזמן וידעה שהם מתכננים לבגוד בה ולהסגיר אותה בחזרה לוושינגטון. סונגבירד משתלטת על המבצר, הורגת את אלכס ותוקפת את ריד ואת V. V יכול להשתלט על סונגבירד ולגאול אותה מייסוריה מכיוון שהאחרונה גוססת. לאחר הסוף הזה, V לא ייקבל תרופה לצ'יפ.
  4. King of Pentacles – השחקן ישתף פעולה עם אלכס וריד ויסגיר את סונגבירד החיה לסוכנות. ריד יקיים את הבטחתו ל-V ויטיס אותו לניתוח שאמור להסיר ממנו את הצ'יפ. באפילוג, מתברר שלאחר הניתוח V היה בתרדמת במשך שנתיים ושהוא אמנם לא הולך למות, אבל גופו לא יכול להשתמש יותר ברכיבי סייבר ושהוא רק אדם פשוט. השחקן חוזר בחזרה לנייט סיטי ומנסה להסתייע בריפרדוק ויק כדי לבדוק אם אפשר לשנות משהו, אך מתברר שלא. ביציאתו מהקליניקה, V מותקף על ידי עבריינים, אך ניצל על ידי מיסטי, שנפרדת ממנו לשלום ועוזבת את נייט סיטי. V כעת מתערבב בקהל הומה האדם ונאלץ לוותר על חלומו להפוך לאגדה חיה בנייט סיטי.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty Original Score
עטיפת הפסקול
עטיפת הפסקול
פסקול מאת פ. ט. אדמצ'וק וייאסל פסיאורקובסקי
יצא לאור 14 בספטמבר 2023
סוגה פסקול של משחקי וידאו
אורך 55:26
הפקה CD Projekt RED
כרונולוגיית פסקולים של פ. ט. אדמצ'וק
Cyberpunk 2077 Original Score
(2020)
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty Original Score
(2023)

פסקול ההרחבה הולחן על ידי פ. ט. אדמצ'וק וייאסל פסיאורקובסקי. ב-14 בספטמבר 2023, יצא לאור הפסקול Cyberpunk 2077 Phantom Liberty Original Score, שמהווה את הפסקול של חבילת ההרחבה, אשר מכיל 15 רצועות באורך כולל של 55 דקות ו-26 שניות.[5]

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty Original Score
מס' שםלחןשירה משך
1. I'm a Netrunner פ. ט. אדמצ'וק  3:06
2. Force Projection פ. ט. אדמצ'וק  2:46
3. On the Prowl פ. ט. אדמצ'וק  4:47
4. Bravo Foxtrot Golf פ. ט. אדמצ'וק  2:29
5. Not a Plan, a Man פ. ט. אדמצ'וק  3:11
6. Infiltration Compromised ייאסל פסיאורקובסקי  2:27
7. Agent Provocateur ייאסל פסיאורקובסקי  3:36
8. Hardest to Be פ. ט. אדמצ'וקסורה ליאון 3:23
9. Just Another Weapon פ. ט. אדמצ'וק  4:14
10. The Man In Charge ייאסל פסיאורקובסקי  5:25
11. Apex Predators פ. ט. אדמצ'וק  3:19
12. You Can't Hide From Us פ. ט. אדמצ'וק  4:55
13. Contra la Luna פ. ט. אדמצ'וק  4:53
14. Never Looking Back פ. ט. אדמצ'וק  3:48
15. Test of Loyalty פ. ט. אדמצ'וק  2:59
משך כולל:
55:26

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'ודי מקגרגור, The Witcher 3 game director joins Cyberpunk 2077 team, אתר PC Gamer, ‏‏4 במרץ 2019 (באנגלית)
  2. ^ רייצ'ל וובר, Cyberpunk 2077 can be completed without a single kill, אתר Games Radar, ‏‏12 ביוני 2019 (באנגלית)
  3. ^ טטיאנה מוריס, New Cyberpunk 2077 details suggest mid-2019 release, ‏GameZone, ‏22 במרץ 2017 (באנגלית)
  4. ^ ציוץ של CD PROJEKT IR ברשת החברתית אקס (טוויטר), 4 באוקטובר 2022
  5. ^ אדם קוק, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty soundtrack released, new trailer too, באתר GodisaGeek.com, ‏‏14 בספטמבר 2023 (באנגלית)


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.