קרן ארץ הקודש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרן ארץ הקודש
Holy Land Foundation for Relief and Development
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון ריצ'רדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1989–2001 (כ־12 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.hlf.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרן ארץ הקודש (Holy Land Foundation - HLF), שנקראה בתחילה "קרן האדמות הכבושות", הייתה ארגון הצדקה האסלאמי הגדול ביותר בארצות הברית. מטה הארגון היה ממוקם בריצ'רדסון, טקסס, והוא נוהל על ידי פלסטינים-אמריקאים. מטרת הארגון המוצהרת הייתה לכאורה הומניטרית, אולם לבסוף הוא פורק בהחלטת בית משפט לאחר שנקבע שהכסף שימש למטרות טרור והלבנת הון של ארגון החמאס.

הארגון היה במעקב של ה FBI מכוח חוק המעקב אחר מודיעין זר (FISA). במהלך שנות התשעים, פוליטיקאים אמריקאים, בהם צ'אק שומר ואליוט שפיצר לחצו על הממשל האמריקאי לנקוט צעדים נגד קרן ארץ הקודש. בדצמבר 2001, ארצות הברית הגדירה את הקרן כארגון טרור, החרימה את נכסיה וסגרה את הארגון.

בשנת 2004, בית המשפט הפדרלי בדאלאס, טקסס, האשים את קרן ארץ הקודש וחמישה מבכיריה ועובדיה בהגשת סיוע כספי לחמאס ובעבירות נלוות. ההשערה של התביעה הייתה שהקרן העניקה כספים למשפחות של פלסטינים שביצעו פיגועי התאבדות ולאסירים של חמאס, שחמאס שלטה בוועדות צדקה אלה, שבחלוקת צדקה דרך ועדות הנשלטות על ידי חמאס, הקרן עזרה לחמאס לבנות תמיכה פופולרית בקרב העם הפלסטיני וכי ארגוני הצדקה הללו שירתו מטרה כפולה של הלבנת הכספים לכל פעילויות חמאס.

במקביל, בנובמבר 2004, ארלנדר קיז, קבע כי הקרן לצד ארגונים קשורים לחמאס כמו האגודה האסלאמית הפלסטינית, אחראים לרצח של דוד בוים בן ה-17 בישראל בשנת 1996. זו הייתה הפעם הראשונה שאזרחים או ארגונים אמריקאים נמצאו אחראים על פי חוק פדרלי משנת 1990 שאפשר לקורבנות טרור לתבוע פיצויים אזרחיים.

במשפט שנערך בשנת 2008, חבר המושבעים מצא את כל הנאשמים אשמים בכל האישומים. מדובר היה בתביעה הגדולה ביותר בתולדות ארצות הברית להעברת כספים לטרור. בשנת 2009, מייסדי הארגון נידונו לבין 15 ל-65 שנות מאסר על "העברת 12 מיליון דולר לחמאס".

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרן ארץ הקודש בוויקישיתוף