פורטל:הומור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הומור בוויקישיתוף

הומור הוא תכונה או יכולת של בני אדם, עצמים או מצבים להיות או לעורר תחושות של הנאה, צחוק ובדיחות הדעת אצל אנשים אחרים. הומור יכול להתבטא בכל צורה של תקשורת — מילולית, חזותית ושמיעתית — הגורמת לתגובות כאלו אצל בני אדם. מקור המילה בלטינית, שם שימשה לציון ליחות (מזגי) האדם, ומשם התגלגלה ל-humere הצרפתית וממנה לשאר שפות העולם.

"לא לדאוג לעולם, יאצק תמיד נופל - וקם!"

המשפט הקבוע של יאצק
(שלמה בראבא) בפינתו

זהו זה! הייתה תוכנית בידור ששודרה בטלוויזיה החינוכית וערוץ 2 במשך כ-20 שנה.

התוכנית הייתה בתחילה תוכנית נוער שכללה אוסף של קטעי משחק שקישרו בין פינות שונות, אולם בתחילת שנות השמונים הפכה לתוכנית נושא שבה כל פרק סבב סביב נושא מסוים עם קו עלילתי מנחה. התוכנית, שמשכה היה כשעה, שודרה בשידור חי בימי חמישי בשעה ארבע אחר הצהריים, והשידור החוזר היה למחרת בשעה אחת ושלושים בצהריים. התוכנית שודרה במהלך שנת הלימודים, ויצאה לפגרה בפרק חגיגי בפורים, למשך ארבעה חודשים, עד הקיץ.

"לא רק שאין אלוהים, נסו אתם להשיג אינסטלטור בסופי-שבוע!" ~ וודי אלן

יום המגבת
יום המגבת

דאגלס אדמס, מחבר סדרת ספרי המדע בדיוני ההומוריסטית "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", כתב בחוש ההומור האבסורדי האופייני לו כי מגבת היא "הדבר השימושי המאסיבי ביותר שאפשר שיהיה לטרמפיסט הבין-כוכבי." זאת הן בשל סיבות מעשיות כגון היכולת "להתעטף בה ולחמם עצמך בעוברך דרך ירחיה הקרים של ג'אגלאן ביתא", והן בשל נטייתם הלא ברורה של יקבועים (לא טרמפיסטים) להניח כי לטרמפיסט הנושא מגבת יש בהישג ידו גם "מברשת שיניים, בגד רחצה, סבון, פחית ביסקוויטים, משקה, מצפן, מפה, תרסיס נגד חרקים, ביגוד למזג אוויר רטוב, חליפת חלל, כרטיסים להצגה וכן הלאה." בדיחת המגבת, שחזרה במקומות רבים בסדרת הספרים ובשאר יצירות "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" (תסכית, סדרת טלוויזיה, סרט קולנוע), זכתה לפופולריות רבה בקרב מעריצי אדמס. ב-25 במאי 2001, שבועיים לאחר מותו של אדמס, הוכרז יום המגבת, בו חובבי "מדריך הטרמפיסט" נושאים עמם מגבת לכל מקום אליו ילכו, ומאז אותו יום נחגג כל שנה באותו תאריך.

קטגוריות ורשימות: הומוריסטנים - קומיקאים - קומיקאים יהודים - קומיקאים בריטים - קומיקאים אמריקאים - קומדי סנטרל 100

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה המכילה מגוון רחב מאוד של ערכים. בין ערכים אלו ישנם ערכים אנציקלופדיים הקשורים להיסטוריה, אמנות, פוליטיקה ועוד אשר שמם או תוכנם מעלים חיוך על פני הקורא אותם. להלן רשימה של חלקם:

רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום: