נור דרוויש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה משתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית והוא בשלבי כתיבה. אתם מתבקשים לא לערוך ערך זה עד שתוסר הודעה זו. אם יש לכם הצעות לשיפור או הערות אתם בהחלט מוזמנים לכתוב על כך בדף השיחה. לרשימת הערכים המשתתפים בתחרות גשו לכאן. תודה על שיתוף הפעולה ובהצלחה!

נור דרוויש
نور درويش
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב, ברוקלין קולג' עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אופרה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה קרן התרבות אמריקה-ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נור דרוויש (נולדה בשנת 1994) היא זמרת אופרה ישראלית ערבייה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נור דרוויש נולדה בשנת 1994 בכפר אכסאל ליד נצרת[1] בבית מוזיקלי. אביה ווליד הוא נגן עוד, ואחותה הגדולה כנרית. בבית שמעו אופרות, סימפוניות, יצירות של פריד אל-אטרש, אום כולתום, פיירוז ועוד.

בגיל שמונה החלה דרוויש ללמוד נגינה על כינור בבית האמנויות בקיבוץ מזרע ושרה במקהלה. מנצחת המקהלה, פנינה ענבר, עודדה אותה לפתח את תחום השירה. בגיל 18, עשר שנים אחרי שהתחילה ללמוד כינור, קיבלה דרוויש את המלצת פנינה ענבר, והחלה לקחת שיעורי פיתוח קול. אחרי שנה התקבלה דרוויש ללימודים באוניברסיטת תל אביב, בבית הספר למוסיקה על שם בוכמן-מהטה, וסיימה את לימודיה בהצלחה. בהמשך סיימה מסלול לימודים מתקדמים למוזיקה בברוקלין קולג', ניו יורק.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרוויש השתתפה באופרה הישראלית בהפקות מצליחות כמו "גבר מת מהלך", "ורתר" ו"אידומניאו". בניו יורק הכירה מוזיקאים שונים מרחבי העולם, שרה וניגנה איתם בהרכבים שונים מוזיקה ערבית, אך גם אופרות.

בשנת 2018 חזרה לישראל. הצלחתה הגדולה הראשונה הייתה בהופעה "יוליוס קיסר". שלושה ימים לפני הפרמיירה של 'יוליוס קיסר' באולמות בעכו העתיקה התבקשה דרוויש על ידי 'האופרה הישראלית' למלא את מקומה של הזמרת הראשית שאמורה היתה לגלם את קלאופטרה, עקב מחלתה.

דרוויש חברה גם ב"מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית", ברפרטואר הכולל את פפגנה ב'חליל הקסם' (מוצרט), 'צמח מכושף' ו'אל המים בשחרורו' של רוג'רו מ'האי של אלצ'ינה' (פרנצ'סקה קאצ'יני), ועוד.[3]

עוד הופיעה כסולנית עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה, זאת לצד הופעות עם מספר תזמורות מזרחיות, והופעות בקונצרטים של 'ארגון אורפיאוס' בנצרת.

הרפרטואר האופראי שלה כולל את גרטל ב"הנזל וגרטל" (הומפרדינק), אאורידיצ'ה ב"אורפאוס" (טלמן), סוזנה ב"נישואי פיגרו", צרלינה ב"דון ג'ובאני" (מוצרט), רוזינה ב"הספר מסיביליה" (רוסיני), לאורטה ב"ג'אני סקיקי" (פוצ'יני) ועוד.

בשנת 2024 הופיעה עם תזמורת המהפכה במופע "אדבר איתך"[4]

דרוויש זכתה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל, 'המכון הישראלי לאמנויות האופרה' ו'קרן רונן'.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בירנברג, יואב (2021-08-01). ""היו אנשים בכפר ששאלו מה זה הצרחות האלה"". Ynet. נבדק ב-2024-04-26.
  2. ^ דרוויש נור, סופרן, באתר www.israel-opera.co.il
  3. ^ האופירה הישראלית, נור דרוויש, באתר האופירה הישראלית, ‏25.4.2024
  4. ^ הכניסיני תחת כנפך | خُديني تحت جْناحِكْ - נור דרוויש ותזמורת המהפכה. מנצח: רועי אופנהיים, נבדק ב-2024-04-26