משתמש:Dubosc9944/עומרי דובוסק כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עומרי דובוסק כהן
Omri Dubosc Cohen
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 במאי 1994 (גיל: 30)
תל אביב
מקום מגורים תל אביב

עומרי דובוסק כהן (באנגלית: Omri Dubosc Cohen) הוא אמן, פעיל חברתי, יזם ומפיק מחול בינלאומי, בן 18 בלבד עתר לבג"ץ עם חילו לצה"ל במטרה לשנות את הנהלים בצבא, יזם בתחום האומנות והקמעונאות והפיק בישראל את להקות המחול החשובות בעולם בניהם תיאטרון מחול פינה באוש .

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עומרי דובוסק כהן הוא אחיו התאום של סוחר האומנות זוהר ברנרד כהן נולד וגדל בתל אביב, התחנך בבית הספר היסודי אהבת ציון, כבר בכיתה ה׳ התבלט ביחד עם אחיו, שהמרידו את כל כיתות בית הספר נגד המורה לתנ"ך ברכה גרינוולד וקראו לפיטוריה, אירוע שהביא להשהיית בית הספר כולו למספר ימים את לימודי התיכון עשה בבית הספר תיכון חדש ובמסגרת פרויקט מטלת ביצוע בשיעורי אזרחות חבר לאורלי וילנאי וגיא מרוז בנושא זכיות ניצולי השואה בישראל ויזם יום הקרת תודה לשורדי השואה בתמיכה של רפי איתן יו״ר מפלגת הגמלאים דאז וסגן ראש עיריית תל ביב דאז אסף זמיר

עתירה לבג"ץ וגיוס לצה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם גיוסו לצה״ל בשנת 2013 עתר כהן לבג״צ במטרה לשנות את התספורת הצבאית דווקא, עתירה שעמדה על סדר היום הציבורי, בזמן שעומרי הגיע לבקו"ם כדי התגייס לצבא, הוגשה בשמו לבג"ץ "עתירה דחופה למתן צו על תנאי ולמתן צו ביניים" כדי "להימנע מכפיית דרישות התספורת על העותר". עו"ד מירה סלומון ממשרד אליאס בן אריה, אשר ייצג את כהן בהתנדבות, נמקה כי "דרישות הפקודה פוגעות בזכויות היסוד של משרתי הסדיר, באשר נפגעת זכותם לביטוי עצמי, ונפגעים כבודם וגופם... פגיעה שאיננה סבירה או מידתית"., שכן המדינה והצבא נדרשו להגיב תוך 7 ימים לעתירה, וניתן צו ביניים והחיול נדחה ב־45 יום, עד שלבסוף השופטת אסתר חיות, לימים נשיאת בית המשפט העליון, דחתה את העתירה על הסף ובתנאי שכהן יקבל פטור פרטני .

כהן הספיק להשלים 3 חודשי שירות מלאים בצבא, ובעקבות פציעה נאלץ לסיים את שירותו הצבאי, עם ולמרות קבלת הפטור התנדב לשנה נוספת בשירות הלאומי והוצב במרכז הגאה בגן מאיר בתל אביב .

קריירה במחול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 הכיר דובוסק כהן, את האמרגן פנחס פוסטל במטרה לעשות יח"צ ללהקת מחול בלט ציריך שביקרה בארץ באותה העת והופיע בבית האופרה בת"א עם היצירה רומיאו ויוליה של הכריאוגרף כריסטיאן שפוק, דובוסק כהן הצליח להכניס לכותרות את הידיעה על ביקור הלהקה בארץ בין היתר על ידי תמונה שצולמה במקרה במסדרונות האופרה של שפוק עם הזמרת דנה אינטרנשיונל תחת הכותרת "המעריץ הבינלאומי של אינטרנשיונל" .

בסוף שנת 2015 בעקבות ההצלחה הגדולה בתפקיד היח"צ ובהתפטרותה של המפיקה הנוכחית, הציע האמרגן פנחס פוסטל את תפקיד המפיק הראשי לדובוסק כהן, בן 21 בלבד והיה המפיק הצעיר בישראל שעסק בהפקות בינלאומית מסוג זה.

הפקות שדובוסק כהן הפיק בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקה שנה תפקיד
בלט ציריך - רומיאו ויוליה 2015 יח"צ
תיאטרון מחול הארלם - טריפל ביל 2015 מפיק ראשי
בלט דיסלדורף - הרקוויאם של ברהאמס 2015 מפיק ראשי
מחול שיקאגו - ג'וארדינו 2015 מפיק ראשי
תיאטרון מחול לולה וושינגטון - טריפל ביל 2016 מפיק ראשי
בלט מוריס בז'אר - בולרו ואדית פיאף 2016 מפיק ראשי
בלט בז'אר - בלט לחיים פרדי מרקורי 2016 מפיק ראשי
להקת המחול - אייזנהאואר - מופע אורות 2017 מפיק ראשי
בלט ציריך - אנה קרנינה 2018 מפיק ראשי
פינה באוש - מזורקה פוגו 2018 מפיק ראשי
פינה באוש - נלקן 2019 מפיק ראשי
דימיטרי פאפאיאנאו 2022 מפיק ראשי

יזמות ועסקיו הפרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 הקים עומרי דובוסק כהן את סטודיו הקעקועים ארט בוקה במטרה ללקט אומנים ולהפוך אותם למקעקעים באותה שנה הסטודיו זכה מקום ראשון בכנס הקעקועים הבינלאומי שהתקיים בת"א והפך לאחד הסטודיואים הגדולים והמוכרים בעיר ובעל שם עולמי.

בשנת 2021 הקים עם אחיו הגדול טום שקדי כהן את רשת חנויות הצמחים פלנט 45 במטרה להנגיש את הצמחים לציבור והרשת היום מונה 3 סניפים בת"א וסניף הדגל נמצא בכיכר הבימה בעיר.

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים עומרי פעיל חברתית בארגון זיכרון בסלון ובשנת 2020 בעיצומה של מגפת הקורנה בישראל יזם את מיצג תא הזכוכית בכיכר רבין בת"א, בו קעקוע אנשים דרך תא שקוף את העוברים והשבים במחאה על סגירת המשק.