מקרה קטרינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקרה קטרינג
The Kettering Incident
סוגה סדרת דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור אוסטרליה
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
אתר צילומים טסמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור Showcase
רשת שידור בישראל BBC Entertainment
תקופת שידור מקורית 4 ביולי 2016 – 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מקרה קטרינגאנגלית: The Kettering Incident) היא סדרת דרמה אוסטרלית, ששודרה לראשונה בערוץ Showcase של רשת פוקסטל ב-4 ביולי 2016.[1] את הסדרה יצרו ויקטוריה מאדן ווינסטנט שיהן, והכותבים היו ויקטוריה מאדן, לואיז פוקס, קייט שורטלנד ואנדרו נייט.[2] תצוגה מוקדמת של הסדרה נערכה בפסטיבל Dark MoFo בשנת 2015, בו הוקרנו שני פרקים מתוך הסדרה לקהל נבחר בתשעה מוקדים ברחבי טסמניה.[3]

הסדרה צולמה בקטרינג וסביבותיה ובברוני איילנד שבטסמניה. בין המממנים לסדרה היו Screen Australia,‏ Screen Tasmania, פוקסטל ו-BBC Worldwide, והיא פותחה בעזרת ערוץ 4 הבריטי.[4]

תקציב הסדרה היה 15 מיליון דולר, והיא פורסמה כדרמה למבוגרים הראשונה שצולמה בטסמניה. את הסדרה ביימו רוואן וודס וטוני קרביץ.[2] המפיקה בפועל הייתה פני וין. במאי 2017 החל פיתוח של עונה שנייה לסדרה.[5] אבל ביוני 2018 אישרה ויקטוריה מאדן, יוצרת הסדרה, שפוקסטל לא ממשיכה את הסדרה.[6]

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנה מייסי (אליזבת דביקי) עזבה את עיירת הולדתה קטרינג כשהייתה בת 14, זמן קצר אחרי שחברתה הטובה (ואחותה למחצה), ג'יליאן בקסטר, נעלמה בצורה מסתורית. שתי הילדות רכבו על אופניים אל היער מחוץ לקטרינג, שם ראו אורות משונים בשמיים. אחרי שמונה שעות אנה נמצאה לבדה, מפוחדת ומכוסה בדם.[7]

חמש עשרה שנים אחר כך, אנה חוזרת לעיירה ומוצאת שהאנשים שם נאבקים כדי לשרוד. היערות סומנו לכריתת עצים, ומתרחשים עימותים אלימים בין אנשי איכות הסביבה והעובדים מקומיים. הופעתה המחודשת של אנה מעוררת סערה, כאשר נערה אחרת, קלואי הולוויי (סיאנואה סמיט-מקפי) נעלמת בפתאומיות, מה שמניע את אנה לחקור מה באמת קרה בלילה שבו ג'יליאן נעלמה. בכך היא חושפת סודות המאיימים על עתידה של קטרינג.[8]

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אליזבת דביקי – אנה מייסי
  • מתיו לה נווז – הבלש בריאן דאץ'
  • הנרי ניקסון – השוטר פרגוס מקפיידן
  • אנתוני פילאן – רוי מייסי
  • דיימון גיימיו – ינס יורגנסן
  • דמיאן גארווי – מקס הולוויי
  • סשה הורלר – ברברה הולוויי
  • בראד קנגיסר – אדם הולוויי
  • סיאנואה סמיט-מקפי – קלואי הולוויי

שחקני משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סוזי דוהרטי – רנה בקסטר
  • קווין מקלסאק – טרוויס קינגסטון
  • אליסון וייט – דב ראסל
  • טילדה קובהם-הארווי – אלייזה גרייסון
  • דילן יאנג – דיין סאליבן
  • ניל פיגוט – דומיניק הרולד
  • נתן ספנסר – לואיס סאליבן
  • מרקוס הנסלי – מיק מקדונלד
  • מתיו ברטון – סינגלט ראסל
  • מירנדה בנט – ג'יליאן בקסטר
  • בן אוקנבולד – קרייג גרייסון
  • קייטי רוברטסון – סנדרה האל
  • מדיסון בראון – אנה מייסי הילדה
  • קריס מקווייד – פיונה מקנזי
  • תומאס רידמן – קייד פישר
  • מאיה ג'ין – מטילדה ראסל

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 אנה רואן וודס ויקטוריה מאדן 4 ביולי 2016
אנה מייסי היא רופאה שעובדת בבית חולים בלונדון. היא מחליטה לחזור למולדתה טסמניה כשהיא מתחילה לסבול מאיבוד הכרה בלתי מוסבר, שנגרמו כנראה כתוצאה מטראומה שקרתה לה בילדות, כשחברתה הטובה ג'יליאן נעלמה ביער שמחוץ לקטרין. כשאנה חוזרת לקטרינג היא מתקבלת בחוסר אמון מהתושבים המקומיים שרבים מהם עדיין מאמינים שהיא הרגה את ג'יליאן וקברה את גופתה. בהדרגה אנה נשאבת לתוך העבר הרדוף של קטרינג. היא נפגשת עם פרגוס מקפיידן ומתידדת עם הסטודנטית קלואי הולוויי. אבל כאשר קלואי עצמה נעלמת בנסיבות דומות לאלה של ג'יליאן, אנה מתחילה להבין שהאירועים הנוראים שקרו בעבר חוזרים שוב.
2 2 האורות רואן וודס ויקטוריה מאדן 4 ביולי 2016
הוריה של קלואי נכנסים לפאניקה כשהיא לא חוזרת הביתה, וכשהם מגלים שקלואי הייתה בחברתה של אנה במסיבה ביער, פעמוני אזעקה מתחילים לצלצל. פרגוס מוצא חלק מכלי שיט ישן שעליו היה אביו שנעלם לפני עשר שנים. מקס ממשיך לנהל משא ומתן על פרויקט כרית העצים, אבל הוא נתקל בהתנגדות קשה. דיין מתעמת עם הספק שלו על משלוח סמים שלא הגיע ללקוח. אנה ממשיכה בהתנהגות בלתי יציבה, והיא הורסת מדפים בבית מרקחת מקומי, וגונבת פנקס מרשמים מהרופה פיונה מקנזי. כאשר אלייזה מקבלת הודעה קולין מקלואי הנשמעת במצוקה, הוריה חושדים שההיסטוריה חוזרת על עצמה.
3 3 החיפוש טוני קרביץ קייט סורטלנד 11 ביולי 2016
כשהחיפוש אחר קלואי מתחיל, נשמעים קולות נגד הצטרפותה של אנה למחפשים. דיין נחקר על ידי דאץ' ולבסוף מגלה את מקום הסמים החסרים. פרגוס מתקשה להתחיל בחקירה הגדולה הראשונה שלו מאז פרישתו של רוי. אנה מגלה שדב חולה בסרטן והיא מבקרת אצל הרופאה מקנזי, בתקווה לגלות קשר בין המקרים שקרו ביער לבין מספר הרב של האנשים שאובחנו כחולים בסרט. רנה סובלת מאלימות מצד טרוויס, והיעלמותה של קלואי פותחת אצלה פצעים חדשים. ביום השני של החיפוש מגלים העובדים של מקס את גופתה של קלואי במנסרה.
4 4 המנסרה טוני קרביץ לואיז פוקס 18 ביולי 2016
הניתוח שלאחר המוות של קלואי מגלה שהיא מתה ממכה בראשה מחפץ קהה. אנה נחקרת, ותחת עינו הפקוחה של דאץ' היא מוסרת גרסה שונה מזו שמסרה לפרגוס ביום היעלמותה של קלואי. דאץ' מספק אליבי לדיין, אבל כשהוא נחקר על ידי פרגוס הוא מעורר חשדות על מעורבותו של דאץ'. מקס מגלה שהוא קיבל מכתבי איום במשך חודשים עד למותה של קלואי, המזהירים אותו מפני טרגדיה במשפחתו. אנה מוצאת תצלום בתיק החקירה של פרגוס ובה נראית קלואי עם סימנים כמו אלה שהיא ראתה על ילד במרכז הרפואי. אדם מעורב בתאונה קשה כשהוא נוהג ביער, ואנה מתחילה לחשוד שיש משהו מסוכן ברכס מאת'ר סאליבן.
5 5 היער רואן וודס אנדרו נייט 25 ביולי 2016
אלייזה מאשימה את טראוויס באונס, והידיעה על כך מתפשטת בקטרינג. חבורה של מפגינים מחליטה ללמד אותו לקח, והם קושרים אותו אל עץ במעבה היער. נסיונותיה של אנה להזהות את מצבו של הילד החולה נפסקים, כשבדגימת הדם שנלקחה ממנו מתגלים מולקולות שלא נראו בעבר בדם אנושי. לכבודו של רוי נערכת מסיבה, אבל היא נקטעת על ידי דאץ'. אנה מגלה תיק מסמכים אצל רוי שנכתב בו שהיא הוחזקה בבית חולים לחולי נפש במשך עשרה ימים אחרי היעלמותה של ג'ייליאן. עוד היא מסיקה שמעצרו של לופטי היה חלק מטיוח שנועד לכסות על מה שבאמת קרה באותו לילה. פרגוס ממשיך לחקור את דאץ' בסתר ומודיע לרוי שהוא מתכוון לחשוף את השחיתות.
6 6 רוי רואן וודס ויקטוריה מאדן 1 באוגוסט 2016
תוך כדי חקירה ברכס מאת'ר סאליבן, אנה נתקלת בזירת רצח בבית סאליבן הישן ומזעיקה את פרגוס. הטנדר של קלואי מתגלה בתוך סכר שהתיבש, אבל מתעוררים חשדות שהרכב הובא לשם לפני זמן לא רב כי החפצים בתוך הרכב היו יבשים. בתוך הרכב נמצאות ראיות שקלואי הדליפה מידע על אביה למפגינים. פרגוס מחליט להביא את החשדות אודות דאץ' לפני המפקד שלו, אבל זה טוען שהוא קיבל דיווח על כל מה שדאץ' עשה. לופטי נעצר מכיוון שנמצא דם על הטנדר שלו. אנה מגלה שסוג הדם של אמה השתנה מ-O ל-+AB.
7 7 טירוף טוני קרביץ ויקטוריה מאדן 8 באוגוסט 2016
רכס מאת'ר סאליבן נסגר כשמתגלה שפסולת רעילה זיהמה את מקורות המים של העיירה. מקס נאלץ להודיע לעובדים שלו שהמנסרה נמכרה והם מחוסרי עבודה. פרגוס ממשיך לחקור את דאץ' בנוגע למבצע הסמים. בדיקת מז"פ של חגורתה של קלואי מגלה טביעת אצבע חלקית השייכת לדייוויד אוון, מדען שעבד באנטארקטיקה ונעלם מאז 1998. אנה מדברת עם אחד מעמיתיו שנמצא בקטרינג ועוקב אחר אותות שהתגלו לראשונה באנטארקטיקה אחר היעלמותו של אוון. דאץ' מוצא כלי נשק מגואל בדם בתא המטען של מכוניתה של אנה. אחר כך הוא רואה את מקס וקרייג קוברים את גופתו של טראוויס ביער. דגימות צבע שנמצאו בזירת הרצח של קלואי מתגלות במכונית השייכת לטראוויס
8 8 השיבה הביתה טוני קרביץ ויקטוריה מאדן 15 באוגוסט 2016
רוי ופיונה נאלצים להודות בפני אנה שיש סימנים שהדם שלה משתנה. פרגוס מגלה שרוי קיבל שוחד כדי לקבור פסולת רעילה ברכס מאת'ר סאליבן מחברת ביוטק בשם אמבר ארו. אחרי שאנה מגלה שחברת אמבר ארו הם אלה שקנו את המנסה, היא מצליחה להשתחרר מבית החולים ומגיע למחסן נתוש בקצה קטרינג, שם היא מצליחה לאשר את חשדותיה שינס הוא לא אחר מאשר דייוויד אוון. כשהיא מתמודדת עם מה שבאמת קרה בלילה בו ג'יליאן נעלמה, היא מגלה סוד הקבור מתחת לרכס מאת'ר סאליבן. רנה נעלמת באופן מסתורי, ודאץ' ופרגוס מוצאים פתק שבו היא מתוודה על רצח קלואי.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה זוכים ומועמדים תוצאה
2015 AWGIE Awards[9] מיני-סדרה טלוויזיונית מקורית ויקי מאדן, אנדרו נייט, קייט שורטלנד ולואיז פוקס מועמדות
2016 AACTA Awards[10] הצילום הטוב ביותר בטלוויזיה ארי וגנר על הפרק "The Search" מועמדות
הבימוי הטוב ביותר בטלוויזיה לדרמה או קומדיה רואן וודס על הפרק "Anna" מועמדות
שחקנית אורחת או שחקנית משנה הטובה ביותר בדרמה טלוויזיונית סשה הורלר מועמדות
סיאנואה סמיט-מקפי מועמדות
השחקנית הראשית הטובה ביותר בדרמה טלוויזיונית אליזבת דביקי זכייה
פסקול מקורי הטוב ביותר בטלוויזיה מטאו זינגלס ומקס ליאדברט עבור "Anna" זכייה
התסריט הטוב ביותר בטלוויזיה ויקטוריה מאדן עבור "Anna" מועמדות
סרט טלוויזיה או מיני-סדרה הטובים ביותר וינסנט שיהן, ויקטוריה מאדן, אנדרו ווקר זכייה
Series Mania Festival[11] פרס מיוחד של צוות השופטים מקרה קטרינג זכייה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Kettering Incident set for July 4 world premiere". if.com. 5 במרץ 2016. נבדק ב-23 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)(הקישור אינו פעיל)
  2. ^ 1 2 Knox, David (10 בפברואר 2014). "Screen Tasmania invests in Foxtel mystery". TVTonight. נבדק ב-2 במרץ 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "The Kettering Incident premiere sets scene for Tasmania's Dark Mofo festival" (בAustralian English). ABC News. 11 ביוני 2015. נבדק ב-6 ביוני 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Giddings, Lara. "$15 million series tipped to be Tasmania's Twin Peaks". Department of Premier and Cabinet, Tasmania. אורכב מ-המקור ב-20 בפברואר 2014. נבדק ב-28 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Subscribe to The Mercury". www.themercury.com.au.
  6. ^ Madden, Victoria (6 ביוני 2018). "Hi Vanessa, unfortunately #Foxtel decided not to go ahead with it. We were devastated of course, but that's showbiz eh?". @sweetpotato12 (באנגלית). {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Offspring star Matt Le Nevez returns to TV with Elizabeth Debicki in The Kettering Incident". news.com.au. 26 ביולי 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "The Kettering Incident: TV drama to employ hundreds of Tasmanians". Australian Broadcasting Corporation. 1 בספטמבר 2014. נבדק ב-1 באוקטובר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ "AWGIE Awards 2015 nominations". Australian Writers' Guild. אורכב מ-המקור ב-2018-03-21. נבדק ב-6 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Knox, David (27 באוקטובר 2016). "AACTA Awards 2016: nominations". TV Tonight. נבדק ב-26 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Tasmanian-filmed series The Kettering Incident wins major international TV award". The Mercury. נבדק ב-6 ביוני 2016. {{cite news}}: (עזרה)