טיוטה:ברברה הניגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ברברה הניגןאנגלית: Barbara Hannigan; נולדה ב-8 במאי 1971) היא זמרת סופרן ומנצחת קנדית.

לימודים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החינוך המוזיקלי הראשוני של ברברה הגיע ממורים למוזיקה בעיר הולדתה וויברלי, בהליפקס. לאחר שגדלה בווייברלי, הניגן עברה לטורונטו בגיל 17. היא למדה מוזיקה באוניברסיטת טורונטו, שם כללו מוריה את מרי מוריסון. היא סיימה את לימודיה באוניברסיטת טורונטו עם תואר ראשון במוזיקה ב-1993 ותואר שני במוזיקה ב-1998. היא המשיכה את לימודיה במרכז באנף לאמנויות, במכון סטאנס לאמנים צעירים בפסטיבל רוויניה ובמרכז לאמנויות אורפורד. היא גם למדה שנה אחת בקונסרבטוריון המלכותי של האג.

ברברה הניגן ידועה בביצועיה למוזיקה עכשווית. הקריירה שלה במוזיקה עכשווית החלה בצעירותה, והיא שרה בהופעת הבכורה העולמית הראשונה שלה בגיל 17. נכון לשנת 2011, היא העלתה לראשונה כ-75 יצירות עכשוויות. הכוללים את "One" מאת מישל ואן דר אא (2002), מחזור השירים "מחפש את הפנים שלי" מאת פרידריך צ'רה (2007), ו"הכי חזק" מאת ג'רלד בארי (2007), שהמלחין כתב במיוחד עבורה. הנס אברהמסן כתב את מחזור השירים הסימפוני "תן לי לספר לך" עבורה.

הניגן ידועה במיוחד בזכות הביצועים שלה ל"תעלומת המקאברה" של ג'רג ליגטי (גרסה קונצרטית של סצנה מתוך האופרה שלו "המקאברה הגדולה"); בשנת 2011 היא החלה לנצח על היצירה בנוסף לשירת החלק הווקאלי.

ברברה הניגן מופיע בקביעות בקונצרט כזמרת סופרן ומנצחת. היא עבדה עם הפילהרמונית של ברלין, הפילהרמונית של מינכן, התזמורת הסימפונית של לונדון, התזמורת הסימפונית של טורונטו, התזמורת הסימפונית של גטבורג, התזמורת הפילהרמונית של רדיו צרפת, התזמורת הפילהרמונית של פראג, התזמורת הקאמרית מאהלר, תזמורת Avanti! בפינלנד, תזמורת האקדמיה הלאומית למוזיקה סנטה צ'צ'יליה ברומא, תזמורת גולבנקיאן בפורטוגל ותזמורת קליבלנד. בשנת 2014 היא זכתה בפרס "אווטי" על הופעתה כזמרת סופרן/מנצחת עם הופעת הבכורה שלה בניצוח בקונצרטחבאו באמסטרדם עם תזמורת לודוויג.

בשנת 2019, ברברה הניגן מונתה למנצחת האורחת הראשונה של תזמורת גטבורג. בדצמבר 2023, פורסם כי החוזה שלה הוארך עד לעונת 2027 - 2028.

בשנת 2016, מונתה לחברה במסדר קנדה, אחד מהכבודים האזרחיים הגבוהים ביותר בקנדה. היא זכתה בפרס "רולף שוק" 2018 באמנויות המוזיקליות.

בשנת 2024 התמנתה למנהלת אומנותית ומנצחת ראשית של התזמורת הסימפונית של איסלנד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2017 היא מתגוררת בפריז. מאז 2015, היא נמצאת במערכת יחסים ארוכת טווח עם השחקן הצרפתי מתיו אמלריק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]