לדלג לתוכן

שיחת משתמש:בנימין/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת Benjli בנושא הידעת של היום

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום בנימין, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, אמנון שביטשיחה 14:30, 21 בינואר 2011 (IST)

אירוסים[עריכת קוד מקור]

אנא קרא כמה ערכים בוטניים רחבים ולמד איך לבנות אותם, בטרם תמשיך ליצור קצרמרים רבים שדורשים שכתוב ועריכה אחריך. בברכה, אמנון שביטשיחה 14:30, 21 בינואר 2011 (IST)

חתימה והזחה[עריכת קוד מקור]

בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. Hanay שיחה 12:46, 23 בינואר 2011 (IST)

גלריות תמונות ועריכה בכלל[עריכת קוד מקור]

באירוס יפני החזרת גלריה לאחר שהובהר שאין לה מקום בערך שהמלל בו כה מצוצמם. אנא שים לב לגרסאות הקודמות של הערכים ולמד מהן. אם אתה חושב אחרת דון בכך בדף השיחה.

אני שב ומבקש ממך ללמוד טוב יותר איך לערוך בטרם תפתח עוד ועוד ערכים חדשים. אמנון שביטשיחה 23:28, 31 בינואר 2011 (IST)

ארגז חול בשביל ערכים לא גמורים[עריכת קוד מקור]

באמת כדאי שתיצור את ערכיך תחילה באחד כזה - משתמש:Benjli/ארגז חול - ורק לאחר שיעמדו בסטנדרטים המקובלים נעביר אותם למרחב הראשי. אמנון שביטשיחה 18:37, 7 בפברואר 2011 (IST)

ערכים חדשים[עריכת קוד מקור]

יפה שאתה יוצר כל יום ערך חדש, אבל אני שוב מבקש שתעצור את המירוץ ותלמד טוב יותר איך צריכים להיראות ערכי צמחים ובעלי חיים בוויקיפדיה. בנוסף, אנא רשום את המקורות שמהם אתה שואב את המידע בכל ערך, באמצעות הערות שוליים או בדף השיחה. ואנא השב על פנייה זו כאן כדי שנדע שאתה מקבל את ההודעות ומתיחס אליהן. אמנון שביטשיחה 18:37, 7 בפברואר 2011 (IST)

שלום אמנון שביט!
אני מאוד משתדל לכתוב ערכים ראויים, אבל אני בסה"כ ילד בן תשע לכן לפעמים קשה לי. אשמח אם תוכל להעיר לי מדי פעם. אני פשוט מתעניין בתחום הזה ורוצה שבו יהייה בויקיפדיה יותר. Benjli (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
שלום בנימין. העברתי לכאן את תשובתך, משום שאנחנו נוהגים להמשיך דיון במקום שבו הוא התחיל. אנא המשך אותו כאן (ואל תשכח לחתום בסיום דבריך).
ראיתי שאתה בן תשע, ואני מתחשב בזה. אבל כשאתה עורך בוויקיפדיה מוטלת עליך אחריות כמו של מבוגר, משום שברגע שאתה מפיץ מידע, לא חשוב מי כתב אותו - הוא צריך להיות מהימן ומבוסס, ומוגש בהתאם למקובל בוויקיפדיה. אני מבין שאתה מתעניין בתחום. גם אני, והלוואי שהיה לי יותר פנאי לכתוב על כך ולהוסיף עוד מידע. אבל עדיף לכתוב ערך אחד ביסודיות לאורך זמן, ולא ליצור המון קצרמרים שהמידע בהם מצוצמם ולעתים גם לא מבוסס כראוי.
כפי שכבר כתבתי, אני מציע שתמצא שניים-שלושה ערכים מפורטים על בעלי חיים, תקרא אותם היטב, תראה איך הם בנויים, ותנסה לכתוב אחד כזה בארגז החול שפתחתי לך כאן למעלה. אני מבטיח לבדוק את ההתקדמות שלך מדי פעם ולהעיר לך בדף השיחה שם, כדי שתלמד. אם יש לך שאלות אתה מוזמן לפנות אלי או לשאול בדלפק הייעוץ, ולחכות בסבלנות למשתמשים ותיקים יותר שיוכלו לעזור. מקובל עליך? אמנון שביטשיחה 20:02, 7 בפברואר 2011 (IST)
אכן. תודה על העצה.--Benjli - שיחה 07:00, 8 בפברואר 2011 (IST)

קלאו מלבר מנומר[עריכת קוד מקור]

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך קלאו מלבר מנומר, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, תשומת לב לקישור לשפות אחרות. ראה גם את התמונה שהחליפה את הציור ששמת. כל הכבוד! --Yoavd - שיחה 13:32, 23 במרץ 2011 (IST)

באמת נחמד, אבל אני שב ותוהה על סמך מה בחרת את השם העברי של המין, ובכלל, מה המקורות שלך. למרות הערותי בעבר אתה ממשיך ליצור ערכים מבלי לתת סימוכין לכתוב בהם. לידיעתך, אין לוויקיפדיה סמכות לקבוע שמות עבריים לצמחים או בעלי חיים. אם יש סימוכין לשם העברי שנתת, הבא אותם בערך או בדף השיחה שלו. אם לא, יש לשנות את שם הערך לאחר דיון בדף השיחה. אמנון שביטשיחה 12:40, 8 באפריל 2011 (IDT)

קובץ:צבעונים.JPG[עריכת קוד מקור]

לכל תמונה שמעלים לאתר יש לבחור רישיון .לעזרה ראה עזרה:איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי#יצירה עצמית. הידרו - שיחה 23:42, 1 באפריל 2011 (IDT)
אנא ראה הערותינו בויקיפדיה:תמונה מומלצת/גאים להציג. כשלעצמה התמונה יפה מאוד וטובה (וזה בא מאחד שצילם גם הוא הרבה צבעונים לאחרונה), רק חסר ערך ומידע (כגון שם לטיני) על צבעוני רחב עלים. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 23:22, 4 באפריל 2011 (IDT)
ראיתי. לא מצאתי לצערי הרבה מידע על הצבעוני, אך אשתדל לכתוב ערך ראוי. לא מצאתי בשום מקום את שמו המדעי, אך מצאתי הרבה מידע כאן. עיין בבקשה. ולגבי ההערה של HIDRO, תיקנתי את התמונה, וכתבתי לו על זה, אך אין לי מושג למה הוא לא עונה לי. תודה על ההערה. Benjli - שיחה 14:52, 5 באפריל 2011 (IDT)

Anthracoceros coronatus[עריכת קוד מקור]

מדוע הסרת את כל התוכן מהדף? תומר - שיחה 11:34, 11 באפריל 2011 (IDT)
חשבתי שאוכל להחליף את הדף קלאו מלבר מנומר בשמו המדעי, אגב הערתו של AMNON S, אך לאחר מכן התחרטתי. הדף מיועד למחיקה. Benjli - שיחה 12:04, 11 באפריל 2011 (IDT)

קלאונאים[עריכת קוד מקור]

אנא בדוק שהקישור לויקיפדיות האחרות שהוספתי מדויק. --Yoavd - שיחה 14:16, 2 במאי 2011 (IDT)

מקורות והמצאת שמות[עריכת קוד מקור]

שלום בנימין, כתבתי לך כבר בעבר ואני שב ומבקש:

א. אנא ציין את המקורות שמהם אתה שואב את המידע בערכים שאתה כותב. אפשר לעשות זאת ב"קישורים חיצוניים" (ולצרף את הקישורים כמובן, אם ישנם), "לקריאה נוספת" (אם יש מקור כתוב שאינו באינטרנט, כגון ספר או כתב עת), או בדף השיחה של הערך (אם למשל תרגמת ערך מוויקפדיה בשפה אחרת).

ב. אין להמציא שמות עבריים לבעלי חיים או צמחים, ותרגום עצמאי מהשם האנגלי אינו מקובל. אנא הוסף בדפי השיחה של הערכים שכתבת את המקור לשם העברי שבחרת.

אנא הגב לדבריי לשם שינוי. בברכה, אמנון שביטשיחה 20:35, 3 במאי 2011 (IDT)

שלום אמנון. את רוב המידע תרגמתי מאנגלית אך את השמות הטקסונומיים קלאונאים וקלאוניים לקחתי מהערך עופות (רשימת המשפחות והמינים). הייתי רוצה לעשות שם עברי, ולא סתם לכתוב שם מדעי ככותרת, אך אני רואה שאתה מתנגד לזה. אם תרצה, אני מרשה לך להעתיק את ערכי לדפים חדשים עם השם המדעי ככותרת. את המקורות אוסיף בזמן הקרוב. תודה על ההערה. Benjli 07:14, 4 במאי 2011 (IDT)
וחוץ מזה, מתי שאתה כותב אני עונה, אבל לפעמים לוקח לי זמן להסתכל. אשמח לענות בפעם הבאה שתכתוב לי. Benjli 13:19, 6 במאי 2011 (IDT)
ולגבי קלאו מלבר מנומר, רציתי להעבירו לדף חדש עם שמו המדעי ככותרת, אך התחרטתי. אם אתה רוצה, אתה יכול לעשות את זה במקומי. Benjli 13:22, 6 במאי 2011 (IDT)
שלום בנימין. ראשית, נהוג להמשיך דיון במקום שבו החל, לכן העברתי את תגובותיך לכאן. שנית, את המקורות יש לרשום בערכים או בדפי השיחה שלהם,ולא כאן בתשובה לשאלתי, משום שאדם הקורא ערך ומבקש לדעת את המקור לדברים אינו יודע לחפשו בדף זה. באותם מקומות כתוב גם מהיכן לקחת את השמות העבריים שבחרת, או אם תרגמת אותם בעצמך.
לאחר שתשלים את המידע הזה בכל הערכים שכתבת, נחשוב מה לעשות עם שמותיהם. בברכה, אמנון שביטשיחה 17:55, 8 במאי 2011 (IDT)
אין בעיה. אני אטפל בזה. Benjli - שיחה 18:13, 8 במאי 2011 (IDT)
סיימתי את כל העבודה. אני מעדיף שם עברי, כי זה יותר נוח ונותן לעיתים מושג מסוים על הנושא, והשם המדעי יחשב כערך פחות טוב. מה דעתך? Benjli - שיחה 18:16, 9 במאי 2011 (IDT)
ראיתי והתחלתי לעבור על זה. ראה את תגובותיי בשיחה:קלאו טריקטיקי, שיחה:קלאו אדום-פנים ושיחה:קלאו קרקעי (שים לב להעברות שעשיתי בעקבות המאמר ב"מסע אחר". לגבי האחרים אני עדיין חושב מה לעשות ומקווה למצוא זמן להתעמק בהם.
גם אני מעדיף שמות עבריים, אבל לא אתה ואני נחליט עליהם, ובשום אופן אין לתרגם משמות באנגלית, שאינם מקפידים על הכללים המדעיים שבעברית משתדלים להיצמד אליהם. לכן אני מבקש שלעת עתה לא תכתוב ערכים נוספים על מיני הקלאונאים שברשימה שיצרת, אלא אם אתה מוצא שם עברי במקור שאפשר להסתמך עליו. במקום זה, ראוי מאוד להרחיב את הערך על הסדרה ועל המינים שכבר כתבת עליהם.
הערה אחרונה בינתיים: הערב כתבת שיש שתי משפחות ולא משפחה אחת ובה שתי תת-משפחות. לפי הערך באנגלית (בפסקת "טקסונומיה") זו קביעה שאין עליה הסכמה, וראוי לציין זאת. אמנון שביטשיחה 21:09, 16 במאי 2011 (IDT)
צודק. באמת אין על זה הסכמה, ואני אכתוב על זה. תודה על ההערה. Benjli - שיחה 14:15, 17 במאי 2011 (IDT)

פורטל:אורניתולוגיה[עריכת קוד מקור]

היי, אם תרצה עזרה עם העיצוב, אל תהסס לשאול :) ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:15, 21 ביוני 2011 (IDT)

ראה שיחת פורטל:אורניתולוגיה. אגב, לא הבנתי איך התחלת לפתוח את הפורטל, אם בויקיפדיה:פורטל/פתיחת פורטל חדש לא הובעה לכך הסכמה. תומר - שיחה 18:53, 22 ביוני 2011 (IDT)
כבר הבאתי הצעה לפתיחת הפורטל. חיכיתי כבר הרבה זמן ואף אחד לא כתב בעד או נגד. רציתי אך ורק לתרום לויקיפדיה. אם אתה לא מסכים שאבנה את הפורטל עכשיו, אשים אותו בארגז החול שלי בינתיים. ולגבי הכחול-תודה על ההערה. אנסה לשים צבע מתאים יותר. Benjli - שיחה 18:55, 22 ביוני 2011 (IDT)
שיניתי לצבע אחר. שים לב גם לפורטל:אורניתולוגיה/תמונה נבחרת/גלריה שאינו בפורמט המקובל. תומר - שיחה 18:58, 22 ביוני 2011 (IDT)
עשית שם הרבה מאוד בלאגן. אם אתה לא מבין בעניינים הטכניים, לפחות תעתיק את המבנה הנכון כמו שצריך מפורטלים אחרים. תומר - שיחה 19:12, 22 ביוני 2011 (IDT)
ואגב, זה שחיכית הרבה מאוד זמן לזה שלא יהיו תגובות נוספות, זה לא אור ירוק לפתיחת הפורטל. היית אמור לענות למה שנכתב שם ולפתח דיון לפני פתיחת הפורטל. לפי המבנה הנוכחי שלו, ממש חבל שהוא נפתח, כי זה בדיוק בניגוד למה שנאמר בדיון המקדים. אין שם שום דבר המייחד את התחום הספציפי - רק המסגרות השבלוניות של ערך נבחר, תמונה נבחרת, הידעת, ערכים מומלצים ומבוא. איפה כל השאר? תומר - שיחה 19:14, 22 ביוני 2011 (IDT)
אני בונה את הפורטל. אני אוסיף את מה שכתוב שם. אל תפסול בבקשה לפני שסיימתי לבנות. ואם חבל שהפורטל נפתח- אשים אותו למחיקה מהירה. אם זה לא בסדר-זה לא בסדר. אם תגיד לא למחוק-אוכל לשים אותו בארגז החול שלי ולבנות אותו בשלבים. אם זה בלאגן-זה לא שווה ואמחק אותו. Benjli - שיחה 19:37, 22 ביוני 2011 (IDT)
אם אתה מתכוון עוד להמשיך לעבוד עליו, אין סיבה לא לתת לך את ההזדמנות לכך. אבל נסה לעקוב אחר הפורמטים המקובלים ולהעתיק מתבניות קיימות. כרגע הפורטל עוד בעייתי - ועדיף שתעביר אותו לארגז חול באמת. תומר - שיחה 19:45, 22 ביוני 2011 (IDT)
אני אעבוד עליו מהר וטוב. תודה על העצה ועל הרקע. אעביר אותו לארגז החול מחר ובו אערוך אותו. מתי שהוא יהיה מוכן אשלח לך קישור ונראה מה יקרה. בסדר? Benjli - שיחה 20:04, 22 ביוני 2011 (IDT)
מעולה. תומר - שיחה 20:27, 22 ביוני 2011 (IDT)
לא העברת את כל הפורטל לארגז חול, נכון? אני מציע שתפסיק את ההעברה. זה רק יסבך אותך, ואין שום בעיה לעבוד עליו גם לא במרחב המשתמש, כל עוד אתה אומר שיעמוד בדרישות. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!07:58, 23 ביוני 2011 (IDT)
עוד לא העברתי. הכותרות החדשות יהיו: מאפייני הציפורים, מבנה הכנף, אורניתולוגיה, דרכי חיזור ועל עוד אחליט בקרוב. Benjli - שיחה 12:49, 23 ביוני 2011 (IDT)
ההעברה לארגז רק תעשה לך בעיה. המשך לעבוד במרחב הפורטל. (אם אתם חולקים עליי אנא הסבירו לי). בהצלחה! ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!12:50, 23 ביוני 2011 (IDT)
מבחינתי ניתן שתעבוד גם במרחב הפורטל. תומר - שיחה 14:30, 23 ביוני 2011 (IDT)
המסגרת של הטקסונומיה לא קשורה. טקסונומיה זה תחום כללי, לא קשור דווקא לציפורים. תומר - שיחה 14:31, 23 ביוני 2011 (IDT)

ועוד משהו: אתה צריך סמל פורטל, והוא כנראה זה שיופיע במבוא; בכל אופן שתי תמונות זה לא מתאים, אז השארתי רק אחת. תומר - שיחה 14:42, 23 ביוני 2011 (IDT)

למה הכוונה בהיסטוריה של העופות? האם הכווונה להיסטוריה מחקרית? התפתחות אבולוציונית? צריך לציין, ולשם "היסטוריה של העופות" אין משמעות. תומר - שיחה 14:58, 24 ביוני 2011 (IDT)
מה הטעם בכתיבת פסקאות קצרות במסגרות הפורטל, אם אין הפניה לערך מורחב? והסרתי את המשפט האחרון מהקטע על התפתחות אבולוציונית. הוא היה כתוב לא טוב, ולא הייתה לו משמעות. תומר - שיחה 14:09, 26 ביוני 2011 (IDT)
תודה. Benjli - שיחה 16:06, 26 ביוני 2011 (IDT)

ויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

שלום לך, פנה אלי מפעיל בויקישיתוף ואמר לי שאתה מתקשה במתן אישורים לקבצים שאתה מעלה, האם אתה זקוק לסיוע? מתניה שיחה 11:34, 12 ביולי 2011 (IDT)

לצערי כן. אני לא יודע איך לשים רישיון מתאים. תוכל לעזור לי בבקשה? ובקשר למפעיל-תבקש ממנו סליחה בשמי. לא התכוונתי להעמיס לו על היום כך. רק אלמד-ואדע. Benjli - שיחה 12:02, 12 ביולי 2011 (IDT)

האם אתה צילמת את כל הקבצים? מתניה שיחה 12:03, 12 ביולי 2011 (IDT)
חלק אני, חלק ליאור כסלו (צפר בישראל) שאישר לי במייל להשתמש בהם. Benjli - שיחה 12:06, 12 ביולי 2011 (IDT)
שלח בבקשה את כל האישורים שלו על פי ויקיפדיה:OTRS, אני אטפל בזה משם. מתניה שיחה 12:09, 12 ביולי 2011 (IDT)

הפורטל[עריכת קוד מקור]

הי, פורטל מצריך קטעים נבחרים משתנים. מה שנהוג בפורטלים, זה לא שמחליפים את התוכן כל פעם בחלונית, אלא שיוצרים מספר קטעים בדפי משנה, ואז עושים "בחירת מידע אוטומטית". כלומר, פורטל:אורניתולוגיה/ערך נבחר/קזואר יהיה קטע אחד. אחר יהיה פורטל:אורניתולוגיה/ערך נבחר/עוד ערך וכו'. כאשר תיצור את כל הקטעים, אשמח לעזור לך עם הקטע הטכני. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!11:18, 15 ביולי 2011 (IDT)

תודה. Benjli - שיחה 11:26, 15 ביולי 2011 (IDT)
הי, גם לפני שתעלה אותו לדף הפורטלים, עליך לוודא שיש ערכים רבים, ושהתוכן בפורטל מתחלף מדי פעם. אם תצטרך עזרה אל תהסס לפנות אליי, ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!15:32, 18 ביולי 2011 (IDT)
זה בסדר, יש לדעתי מספיק ערכים ושיניתי את המסגרות. אשנה אותם כל שלושה ימים בערך. Benjli - שיחה 18:22, 18 ביולי 2011 (IDT)
לא, הרעיון של פורטל הוא שלא משנים כל זמן קבוע. יוצרים מספר תקצירים כמו שהסברתי בפסקה הזו, בדפי משנה, ואז עושים תוכן מתחלף אוטומטית. אשמח אם תכתוב מספר קטעים בפורטל:אורניתולוגיה/ערך נבחר/1 פורטל:אורניתולוגיה/ערך נבחר/3 וכו'. בהצלחה, ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!18:25, 18 ביולי 2011 (IDT)
תודה. Benjli - שיחה 18:27, 18 ביולי 2011 (IDT)
אשמח אם תודיע לי כשתסיים. תודה. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!18:48, 18 ביולי 2011 (IDT)

היי. עבודה יפה. הערה אחת - אתה לא אמור כל כמה ימים להחליף ידנית את המידע, לשם כך יש תבנית {{בחירת מידע}} שעושה זאת אוטומטית. לכן עריתך זו מיותרתאמיר (שיחה) 20:26, 19 ביולי 2011 (IDT)

אצלי בברווזר (פיירפוקס) בבחירת מידע מציגים את מסגרות האקטואליה הישנות וככה רואים את זה באמת. Benjli - שיחה 20:27, 19 ביולי 2011 (IDT)

לא הבנתי. מסגרות ישנות? • אמיר (שיחה) 20:29, 19 ביולי 2011 (IDT)
בערך הנבחר:הקזואר. בתמונה הנבחרת:הדררה. רק בהידעת הוא מציג את העדכני. Benjli - שיחה 20:30, 19 ביולי 2011 (IDT)
אה. זה עושה איזשהו חישוב מתמטי ולפי זה נבחרת התמונה/ערך. אין מה לדאוג. פעם בשבוע זה מתחלף אוטומטית בראשון בלילה לפי הסדר. הכל יוצג, רק לא השבוע :) • אמיר (שיחה) 20:32, 19 ביולי 2011 (IDT)
אמיר, אולי תעשה גם כאן את הקסם שיוצר אקראיות אמיתית? תומר - שיחה 20:33, 19 ביולי 2011 (IDT)

לבקשת הקהל הפכתי לאקראית את תחלופת המידע.

בנג'י - עכשיו רק צריך ללחוץ על רענון הפורטל והמידע יתחלף. כשאתה מוסיף תמונות רק תשנה את המספר פה וזה יסתדר מעחמו

תומר - גילוי נאות: זה לא קסם ולא באמת אקראי.

אמיר (שיחה) 20:42, 19 ביולי 2011 (IDT)

אמיר, אתה חייב להחליט אם אתה קוסם או גאון, אפילו אתה לא יכול להיות שניהם... Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 20:46, 19 ביולי 2011 (IDT)
אבל אני יכול להיות לא שניהם • אמיר (שיחה) 20:48, 19 ביולי 2011 (IDT)

קובץ:Ornithologia.jpg[עריכת קוד מקור]

התמונה היא לא בפורמט המתאים של סמל פורטל. פנה לויקיפדיה:סדנה לגרפיקה כדי שיכינו שם סמל מתאים, תוך ציון תמונת המקור שתשולב בו. התמונה הנוכחית גם חסרה בציון המקור המתאים, ראה הדף שלה בוויקישיתוף, והיא צפויה להימחק על כן. תומר - שיחה 12:02, 15 ביולי 2011 (IDT)

תודה על העצה. Benjli - שיחה 14:30, 15 ביולי 2011 (IDT)

קבל ח"ח[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד! על הפורטל היפה שקורם עור וגידים. ההשקעה הרבה שלך ניכרת. Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 20:33, 19 ביולי 2011 (IDT)

תודה רבה על ההערה והסמל! Benjli - שיחה 20:38, 19 ביולי 2011 (IDT)
בשמחה, (לא לשכוח את ההזחה :)) ואם אתה צריך משהו עיצובי, אל תהסס. Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 20:47, 19 ביולי 2011 (IDT)

פורטל:אורניתולוגיה 2[עריכת קוד מקור]

תוכל להביט בתשובתי בשיחתי? תומר - שיחה 03:36, 21 ביולי 2011 (IDT)

ראיתי. אנ אעבוד על זה עכשיו. Benjli - שיחה 11:05, 21 ביולי 2011 (IDT)

תעבוד על מה? תומר - שיחה 13:18, 21 ביולי 2011 (IDT)
על המסגרת ואפתח את הדיון. Benjli - שיחה 14:47, 21 ביולי 2011 (IDT)

עבודה יפה. שתי שאלות:

  1. למה יש רק שלוש תמונות בגלריה כשיש כל כך הרבה תמונות יפות של ציפורים?
  2. בדרכי חיזור יהיו רק טווסים?

אמיר (שיחה) 21:15, 29 ביולי 2011 (IDT)

לא. אני מפתח את זה. גם על הגלרייה אני אעבוד. Benjli - שיחה 20:38, 30 ביולי 2011 (IDT)
אמיר (שיחה) 16:42, 31 ביולי 2011 (IDT)

מנעלן[עריכת קוד מקור]

שלום, רק ברק (שיחה) וגילגמש (שיחה) רשאי להעביר ערכים להצבעה, לכן שחזרתי אותך. שדדשכשיחה • כ"ג בתמוז ה'תשע"א • 14:14, 25 ביולי 2011 (IDT)

בנוסף ההצעה הועברה אל רשימת ההמתנה. יום טוב :) Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 14:18, 25 ביולי 2011 (IDT)

הצעה קטנה[עריכת קוד מקור]

אתה לא חייב לקבל את דבריי, אבל הייתי ממליצה שתסיר את המילה "פיחס" מההמלצה על התמונה, כי היא עלולה להיות מעט מעליבה למצלם, גם אם היא לא בלתי מדוייקת. אנחנו לא רוצים שהוא ייפגע שלא לצורך. בלי כל קשר גם אני הצבעתי נגד התמונה כך שמבינה למה אתה מתכוון, מקווה שאתה מבין למה אני מתכוונת. המילה קצת קשה. החלטה שלך.. :) Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 20:20, 8 באוגוסט 2011 (IDT)

תודה רבה. מקווה שהוא לא נעלב. תוכלי לסדר כך שלא יראו את הגרסה ההיא? Benjli - שיחה 21:01, 8 באוגוסט 2011 (IDT)
אין בעיה. :) Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 13:03, 9 באוגוסט 2011 (IDT)
בגרסה של עידו יש גם את זה. תוכלי לשים גם שם? בגרסה האחרונה שלי שסימנת כבר מחקתי אז את יכולה להחזיר את זה כקישור. Benjli - שיחה 19:32, 9 באוגוסט 2011 (IDT)
ביקשתי את המחיקה גם שם. :) Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 19:38, 9 באוגוסט 2011 (IDT)
תודה רבה. Benjli - שיחה 08:14, 10 באוגוסט 2011 (IDT)

פורטל[עריכת קוד מקור]

חכה עם ההעברה. מפעיל יכול להעביר את כל הדפים ביחד. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!13:16, 21 באוגוסט 2011 (IDT)

לפני שאני מבקש את זה - היו התנגדויות בדף השיחה, אז כדאי לשאול אותם מחדש ורק אז להחליט. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!13:21, 21 באוגוסט 2011 (IDT)

ויקיפדיה:ביכורים[עריכת קוד מקור]

בס"ד שלום Benjli, שמתי לב לתרומותיך היפות בוויקיפדיה, ואני מזמינה אותך להופיע בביכורים . את/ה מוזמנ/ת לדף השיחה של ביכורים והנך אורח/ת רצוי, כזה/ו שמחכים לה/ו גם בדף השיחה שלי. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 10:12, 5 באוקטובר 2011 (IST)

תודה רבה! מתי, מה בדיוק לכתוב ואיך? Benjli - שיחה 17:01, 5 באוקטובר 2011 (IST)
בס"ד הנה דף שבו תוכל לכתוב: משתמש:Benjli/ביכורים, אתה צריך לכתוב על תחילת דרכך בויקיפדיה ועל הערכים שאתה רוצה לכתוב או לציין את אלה שכבר כתבת בעבר. תוכל לציין אנשים שעזרו לך באופן מיוחד או כאלה שעזרו לך בתחילת הדרך. יש אפשרות לציין מה היית רוצה שיהיה בויקיפדיה או תחומי עניין שלך שהיית רוצה לפתח ולעשות מהם ערכים טובים וראויים. המגמה היא לפרסם את הדף שלך בויקיפדיה ביכורים, ולהזמין לשם אנשים שירצו לעבוד איתך על הערכים שלך. הדף שלך אמור להתפרסם בביכורים מייד עם כתיבתו, קח לך את הזמן. אין לחץ. לעוד שאלות, דף השיחה שלי פתוח בפניך תמיד, קח בחשבון שלא אוכל לענות בשבתות ובחגים. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 18:31, 5 באוקטובר 2011 (IST)
בס"ד בני, כל הכבוד על כתיבת הדף, אני מעבירה אותו למיזם כדי שהקהילה תוכל להתרשם, ואנשים יוכלו לעזור לך להשתלב כאן. גם לאחר הכתיבה והפירסום הדף יצטרך לעבור שינויים, אבל זה לא מפריע לביצוע ההעברה. יישר כח! ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 16:16, 9 באוקטובר 2011 (IST)
תודה. Benjli (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
התרשמתי מאוד מפלמינגו ג'יימס, והצעתי שיהא מומלץ, נחכה לשמוע דעות נוספות. ערב טוב, יעל י 20:57, 9 באוקטובר 2011 (IST)
השיפורים יתבצעו להם, ובינתיים רק רציתי לומר לך שאין מסתמכים בוויקיפדיה על וויקיפדיה זרה אחרת, כלומר המקור הזה אינו ממש מקור; אם התבקש מקור לקביעה מסוימת או ציטטה במלל של הערך, צריך להביא מספר או אתר רציני. ערב נעים, יעל י 19:04, 10 באוקטובר 2011 (IST)
תודה על העצה. בנימין - שיחה 19:08, 10 באוקטובר 2011 (IST)
בדבריו בדיוני ההמלצה, הציע תומר לעיין באתר ADW - ויכול להחשב כאתר רציני להביא ממנו מקור. ערב נהדר, יעל י 19:09, 10 באוקטובר 2011 (IST)
תודה רבה! אתחיל בעבודה מחר. ערב טוב. בנימין - שיחה 19:11, 10 באוקטובר 2011 (IST)
יש לנקוט זהירות יתרה להביא משם את עיקרי הדברים, אבל לא לתרגם מילה במילה. אחרת זו מעין הפרת זכויות יוצרים. תומר - שיחה 19:16, 10 באוקטובר 2011 (IST)
כך התנהלתי וכך אתנהל עתה ובזהירות יתרה. בנימין - שיחה 19:19, 10 באוקטובר 2011 (IST)

עברות שמות לועזיים[עריכת קוד מקור]

שלום בני, גם אני פונה אל האקדמיה בענייני שמות לועזיים - וקבעתי לדבר איתם על שמות בהיסטוריה, בזאולוגיה, בפילוסופיה ובוטניקה אחרי החגים. האם תרצה שאעדכן אותך על כך? או שנפנה אליהם אחרי החגים ביחד? יעל י 13:27, 7 באוקטובר 2011 (IST)


שלום יעל.
תודה רבה על הודעתך. אשמח להצטרף לפנייתך, אף כי לפני כחודש כתבתי להם והפנו אותי אל ד"ר עוזי פז.
אני לא מרגיש בנוח להטריד אותו כל פעם מחדש. הייתי שמח לדעת מהי הדרך הנכונה להעניעק שמות עבריים. האם יש לכך חוקים מוגדרים?
גמר חתימה טובה. Benjli - שיחה 13:46, 7 באוקטובר 2011 (IST)

שוחחתי עם חברים באקדמיה ללשון בירושלים - הם טענו לפני כי למעשה אין חוק שאוסר מתן שמות עבריים חדשים - הגיוניים כמובן :) - ובתנאי שאין שם עברי קיים.
עם זאת, הצעתי להם שהעברותים לסוגיהם יעשו בשיתוף איתם - כלומר עם הוועדה המדעית של האקדמיה - בדרך שתקבע ותוסכם.
קבעתי איתם שאחרי החגים נתחיל.
האם תרצה שנתקשר איתם יחד? אשמח מאוד, יעל י 13:53, 7 באוקטובר 2011 (IST)

בשמחה רבה! במהלך החג אחשוב על שמות מתאימים. Benjli - שיחה 14:01, 7 באוקטובר 2011 (IST)

חיוך אדום להשתמע, יעל י 14:02, 7 באוקטובר 2011 (IST)
ואנא ראה, יעל י 19:21, 23 באוקטובר 2011 (IST)

טוקוס וון דן דאקר[עריכת קוד מקור]

המין נקרא על שמו של Karl Klaus von der Decken האם אין שמו אמור להיות טוקוס פון דר דקן? Botend - שיחה 17:12, 24 באוקטובר 2011 (IST)

אני לא בטוח לגבי איך מבטאים את זה. תוכל לעזור? תודה על ההערה. בנימין - שיחה 17:14, 24 באוקטובר 2011 (IST)
הגרמנית שלי לא טובה מספיק כדי לתת לך תשובה ודאית. בד"כ מתעתקים מגרמנית von ל-"פון" (ראה אדוארד פון הרטמן או ארנסט ורנר פון סימנס לדוגמא). אני ממליץ לך לשאול את המומחים בויקיפדיה:ייעוץ לשוני. Botend - שיחה 17:19, 24 באוקטובר 2011 (IST)
תודה רבה. בנימין - שיחה 17:19, 24 באוקטובר 2011 (IST)
בשמחה! זוהי הזדמנות מצויינת גם להודות לך על השקעתך בתחום האורניתולוגיה. Botend - שיחה 17:23, 24 באוקטובר 2011 (IST)

הטבלה[עריכת קוד מקור]

אהבתי את ההתקדמות ומסתכלת. כאשר תסיים, תאותת לי בדף השיחה? יום נהדר, יעל י 16:48, 30 באוקטובר 2011 (IST)

ובדף המשתמש שלך, תוכל להפריד בין הערכים הרבים על ידי ■ בכדי שנוכל לדעת ולהבחין, יום נפלא ופורה חיוך ירוק יעל י 17:21, 2 בנובמבר 2011 (IST)
מרשים מאוד!
רק תרווח בין שמות הערכים כך: קלאו סולאווסיקלאו אסיאתי כתום מקורחסידת האוכף
ורצוי גם לבטל את ההדגשה באות עבה,
ושבת שלום,
יעל י 13:51, 4 בנובמבר 2011 (IST)
א. הייתי רוצה להיות סגורה על השמות של הסדרה ושל המשפחה; מצאתי במכתב מספר כיתובים:
"משפחת הקלאונאיים" - עם יו"ד אחת או שתיים? "הינה משפחה של עופות טרופיים בסדרת הקלאונאים" - עם יוד אחת או שתיים? והאם אלו השמות הסגורים של המשפחה והסדרה? (אני שואלת גם לגבי ה-אל"ף שמשולבת - האם? - בשם המשפחה? ו/או גם הסדרה?) אנא הבהר לי סוגיות אלו.
ב. יתכן גם שיש להפריד הפניה בין המשפחה לבין הסדרה, נראה לי.
מה דעתך?
ג. הקראת את דברי אליך בדף שיחתי?
ד. ויחד עם זאת, מוטב שהכל יעשה בנחת, באיטיות ובשלווה, ערב טוב, יעל י 21:18, 5 בנובמבר 2011 (IST)
א. משפחת הקלאוניים הינה עם שני יו"דים, שם המשפחה הוא שם עברי, מצאתי אותו בערך "עופות". רוב משפחות העופות נקראות כך: "ברוזיים", "אנפיתיים" וכך הלאה. סדרת הקלאונאים ללא שני יו"דים, גם שם זה מצאתי בערך עופות (הסדרה שנוייה במחלוקת: יש המסווגים את משפחת הקלאוניים בתוך סדרת הכחלאים. גם רוב הסדרות נקראות כך: חסידאים, חופמאים, תחמסאים וכן הלאה.
ב. ייתכן מאוד. ובכלל, יש משפחה אחרת הנקראת קלאויים ושמה המדעי Bucorvidae (גם היא שנוייה במחלוקת עם תת משפחה Bucorvinae או בכלל רק כסוג) שכוללת בתוכה את ההקלאו הקרקעי וקלאו אדום פנים. אעבוד על זה בקרוב.
ג. קראתי.
ד. נכון, אבל לא יותר מידי לאט. ראיתי במצגת אחת שכתבו "קלאו קרקע דרומי", תעתוק של תרגום של שמו מאנגלית, לפני שהתברר שהוא נקרא קלאו קרקעי. ובכלל, השתמש בהרבה שמות שלא השמות שהצעתי עכשיו ברשימה אלא מוקדמים יותר ששמתי ברשימת הקלאונאים. עדיף עכשיו מאשר שיקרו עוד טעויות כאלה. בנימין - שיחה 07:53, 6 בנובמבר 2011 (IST)
ד. נכון וסבלנות
א. + ב. נראה לי, כי בעתיד הקרוב, אין מנוס מתרשים אחד או מספר תרשימים - של אילן הסדרה והמשפחה:
קלואנאים --> קלאואניים -->> קלאו מקומט
וגם קלאויים -->> קלאו אדום פנים
האילן יכלול את היררכיית הסיווגים המקובלים וגם השנויים במחלוקת.
האם אתה זקוק לעזרה טכנית/גרפית בעניין?
יום נהדר, יעל י 14:35, 6 בנובמבר 2011 (IST)
תודה אך לא. בנימין - שיחה 14:41, 6 בנובמבר 2011 (IST)
נראה כי הגיעה השעה להציג את המכתב בויקיפדיה:יעוץ לשוני; מה דעתך? יום נהדר, יעל י 15:26, 8 בנובמבר 2011 (IST)
אגמור את השינויים היום ואודיע לך. בנימין - שיחה 16:28, 8 בנובמבר 2011 (IST)
גמרתי. בנימין - שיחה 16:46, 8 בנובמבר 2011 (IST)

השמות הללו הם עבריים ולכן אנו פונים ליועצי האקדמיה ללשון העברית, וזאת על פי היוזמה שלך. על כן יש להחזיר אותם לרשימה, בכדי שנוכל להמשיך קדימה; הלא כן? בוקר נפלא, ומחכה לתשובתך, יעל י 08:35, 9 בנובמבר 2011 (IST)

השמות הללו הינם יוצאי דופן- מצאתי את שמם העברי באתרים או בספרים ולכן אן חשש שהם אינם שמות עבריים תקניים. כל השאר הינם שמות שלא מצאתי בשום מקור עומד לרשותי. בנימין - שיחה 14:11, 9 בנובמבר 2011 (IST)
אני מבינה, אבל.
א. הם נמצאים בוויקי.
ב. אתה יצרת את הערכים שלהם ובחרת בשמות.
ג. כאשר פונים למען מכובד מציגים את כל המצאי שיש באותו נושא בוויקיפדיה.
ועל כן, יש לכלול אותם בטבלה.
בברכה, יעל י 14:15, 9 בנובמבר 2011 (IST)
אם כך אז באמת כדאי להכליל אותם. בנימין - שיחה 14:21, 9 בנובמבר 2011 (IST)
בבקשה, עשה זאת, יעל י 14:45, 9 בנובמבר 2011 (IST)
כמו שיעל אמרה כדאי לציין את כל המינים כדי לאפשר הסתכלות רחבה יותר. אבל אם יש מקורות עבריים קודמים שעליהם מתבססים השמות העבריים (העולם המופלא?) אז כדאי להוסיף עוד עמודה של הערה ולציין מאיפה השמות האלו. בברכה, ערן - שיחה 15:57, 9 בנובמבר 2011 (IST)
נראית לי הצעתו ערן - כדאי להוסיף מאיפה השמות - ובכך להבחין בין השמות העבריים שבנימין השתמש בהם בוויקי, לבין אלה שהתחדשו כאן.
בנימין, לאחר שתעשה זאת - ובמידה ולא יתקבלו הארות חדשות מויקיפדיה:ייעוץ לשוני - הרי שאוכל לשלוח מיידית את המכתב אל פרופ' הלר והגב' גדיש, עם העתקים לך ולערן. מה דעתך? יעל י 17:06, 9 בנובמבר 2011 (IST)
בשמחה. בנימין - שיחה 17:27, 9 בנובמבר 2011 (IST)
נהדר יעל י 17:33, 9 בנובמבר 2011 (IST)

מונוטרופה אוניפלורה[עריכת קוד מקור]

תועתק לעברית מ-Monotropa uniflora - על פי הייעוץ בויקיפדיה:ייעוץ לשוני. אני מציעה שלהבא בדרך כלל נפעל כך כולנו יחד באשר לשמות ממויינים של צמחים ובעלי חיים, כאשר אין עליהם הסכמה או שחסרה לשמם העברי גושפנקא אקדמית; וכמובן אתה תמיד אורח נכבד ורצוי בדף השיחה שלי, יום מוצלח ופורה, יעל י 13:16, 13 בנובמבר 2011 (IST)

קלאו פפואן[עריכת קוד מקור]

לתשומת ליבך, אין צורך למחוק את ההפניה. בר הראל - שיחה - תרומות 15:36, 16 בנובמבר 2011 (IST)

זהו השם המתאים יותר של המין, יש לי ולעוד משתמשים בעייה במתן שמות לערכים בלי שם עברי תקני. התייעצנו באקדמייה ללשון, ועזרו לנו בעניין השמות: השם אינו מתאים לתנאים לשמות עבריים תקניים. בנימין - שיחה 15:39, 16 בנובמבר 2011 (IST)
אך, ישנו הסיכוי בו אדם רגיל לא מכיר את הקלאו פפואן תחת השם קלאו זהוב, ואם הוא ייחפש אותו בויקי, הוא עלול לא למצוא את הערך. לכן, הפניות מטעויות נפוצות הם יעילות. בברכה, בר הראל - שיחה - תרומות 15:42, 16 בנובמבר 2011 (IST)
תודה רבה על ההערה. בנימין - שיחה 15:58, 16 בנובמבר 2011 (IST)
אין בעיה תודה על עזרתך בויקיפדיה. בר הראל - שיחה - תרומות 16:07, 16 בנובמבר 2011 (IST)

המכתב והתשובה[עריכת קוד מקור]

יום נעים ובהצלחה בהמשך הכתיבה, יעל י 11:02, 17 בנובמבר 2011 (IST)

החלפת תמונה[עריכת קוד מקור]

היי, רציתי לדעת למה החלפת תמונה בערך כפן צהוב מקור ומאיפה הבאת תמונה זו? Shanshan18 - שיחה 23:12, 4 בדצמבר 2011 (IST)

שלום. תמונה זו איכותית יותר מהקודמת. היא מויקישתוף ופורסמה על ידי מישהו אחר. תמונת שער של ערך אמורה להיות התמונה האיכותית ביותר בנמצא מויקישיתוף. בנימין - שיחה - תרמו לויקיפדיה בכתיבת ערכים על המגוון הביולוגי והזואולוגי! 08:24, 5 בדצמבר 2011 (IST)

פורטל:אורניתולוגיה/מבוא[עריכת קוד מקור]

כתוב שם "שלמרות נוצות התעופה המשימימות, לא יכולות לעוף", זו טעות או שיש כזה מושג משימימות. החבלןאשמח לתגובות משעמם לך? סווג גלקסיות 15:30, 8 בדצמבר 2011 (IST)

תיקנתי את זה. בנימין - שיחה - תרמו לויקיפדיה בכתיבת ערכים על המגוון הביולוגי והזואולוגי! 15:32, 8 בדצמבר 2011 (IST)

חתימה[עריכת קוד מקור]

שלום,
נא הסר את ההדגשה מן החתימה שלך, זה נראה כאילו הינך צועק וזה לא נעים בעין • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!14:30, 21 בדצמבר 2011 (IST)

אין בעייה. benjli (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
בוצע בוצע בנימין - שיחה - תרמו לויקיפדיה בכתיבת ערכים על המגוון הביולוגי והזואולוגי! 14:34, 21 בדצמבר 2011 (IST)
תודה • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!14:33, 21 בדצמבר 2011 (IST)

שלום :)[עריכת קוד מקור]

שלום, אף פעם לא דיברנו אבל ראיתי את תרומתך הענקית לכל הקשור לבעלי חיים וטבע, אז דבר ראשון שלום :). אני תומך בהקמת פורטל יונקים ימיים ולכן החלטתי לעזור, כתבתי את הערך דולפין פסיפי לבן צד, אני יודע שהוא לא גמור ומצבו לא טוב כל כך משום שאיני יודע על בעלי חיים. בבקשה, תעזור לי להגדיל את הערך :). תודה , בברכה, סנופקין - שיחה 20:18, 22 בינואר 2012 (IST)

שלום תומר. תודה רבה על תרומתך! כהתחלה, אמליץ לקרוא את הערכים טקסונומיה לקבלת מידע כללי, כמו כן גם את הערכים לווייתן גדול-סנפיר וראשתן גדול ראש כדי לראות את הניסוח ולהתרשם. תבליטים אינם מקובלים בערכי טבע, ובתבנית המיון (בשונה מדולפין דאסקי שבו המקרה קצת שונה ), לא שמים שמות מדעיים בכותרת הראשית. אשמח אם תתרום עוד ערכים בנושא, חסרים הרבה (במיזם זה רק שלב ראשון...) ערכים בתחום הזואולוגיה. בהצלחה, ועוד פעם תודה. בנימין - שיחה - עזרו ותרמו למיזם היונקים שהצליחו לשחות 16:30, 23 בינואר 2012 (IST)

נ.ב. אם תרצה, תוכל להוסיף לעצמך לדף המשתמש את תבנית:משתמש מיזם יונקים ימיים ולצרף את עצמך לרשימת המשתתפים במיזם. בנימין - שיחה - עזרו ותרמו למיזם היונקים שהצליחו לשחות 16:31, 23 בינואר 2012 (IST)

שלום בנימין. דף ההנחיות שיצרת אינו משקף את הקונצנזוס בנוגע לשמות בעלי חיים בוויקיפדיה העברית, ולכן העברתי אותו למרחב המשתמש שלך. לפני שאתה מעלה דבר כזה למרחב ויקיפדיה, יש להגיע להסכמה בדיון כללי (במזנון, למשל). בברכה, אביעדוסשיחה כ"ט בטבת ה'תשע"ב, 17:58, 24 בינואר 2012 (IST)

לא ברור מדוע "אינו משקף קונצנזוס" ו"מי" קובע את הקונצנזוס הנ"ל. אבל אכן צודקת ההצעה להביא את הכללים תחילה אל פורום ויקיפדי מרכזי, כמו המזנון, בברכה, יעל י 18:07, 24 בינואר 2012 (IST)
הקונצנזוס הוא שאין מנדט לוויקיפדיה העברית להמציא שמות עבריים לבעלי חיים. אני שמח שאת מבינה. אביעדוסשיחה א' בשבט ה'תשע"ב, 18:31, 24 בינואר 2012 (IST)
התייעצתי עם מספר זואולוגים, ועם האקדמייה ללשון העברית (חלק עשיתי עם יעל). בקשר להעברה למזנון- אכן אעשה כך. תודה רבה על ההערות. בנימין - שיחה - עזרו ותרמו למיזם היונקים שהצליחו לשחות 07:02, 25 בינואר 2012 (IST)
כמו שכתבתי כבר בעבר, אין לי מושג כיצד אפשר לתת שם עברי לבעל חיים. למעט מקרים שיש כבר שם לבעל החיים, אני לא רואה סיבה שלא להשתמש במינוח הלטיני באותיות לטיניות לאותו שם. יש מאות אלפי (מיליוני ?) בעלי חיים שונים על כדור הארץ, ולא נוכל לתת שם עברי לכל אחד. דברי אלו תקפים גם לגבי שמות אורגניזמים אחרים (צמחים, חיידקים וכו'). --שפ2000 - שיחה 08:17, 29 בינואר 2012 (IST)
הכללים בזואולוגיה העברית שונים מאנגלית. כאמור בדף, יעל ואני התייעצנו עם האקדמייה ללשון העברית לפני שכתבתי אותו. בנימין - שיחה - עזרו ותרמו למיזם היונקים שהצליחו לשחות 17:18, 29 בינואר 2012 (IST)

הידעת של היום[עריכת קוד מקור]

כתוב שם שליויתני מזיפות נזונים מפלנקטון. למיטב ידיעתי זה הבל גמור, והדיאטה שלהם מורכבת בעיקרה מקריל ולכל הפחות זואופלנקטון. אנא בדוק את הנושא ואם יש צורך תקן גם ב"הידעת" וגם בערך עצמו. (על הדרך לא יזיק גם להכחיל את זואופלנקטון, אבל זו כבר אופרה אחרת).

כבוד - קיפודנחש - שיחה 19:29, 30 בינואר 2012 (IST)

דווקא בADW (אתר שבהחלט ניתן לסמוך עליו) כתוב "Mysticetes are filter feeders, using their baleen to strain plankton and other tiny organisms from the water". בנימין - שיחה - עזרו ותרמו למיזם היונקים שהצליחו לשחות 14:05, 31 בינואר 2012 (IST)